Tuesday 5 June 2012



                                                         ~✿>> Hari ini kita ISLAM..
apabila kita ditanya oleh sesiapa, mengapa kita BERAGAMA ISLAM? Jawapan kita : "Ibu bapa saya Islam, keluarga saya Islam..lahir-lahir di dunia ni, saya sudah beragama Islam.." Bila difikirkan, betapa BERUNTUNGNYA kita kerana dapat menganut agama Islam hari ini..yang menjadi KUNCI SYURGA buat kita dengan mudah.,tapi SEDARKAH kita, kita sebenarnya memijak tangga-tangga yang DIBINA dengan batubata DARAH PEJUANG KEBENARAN masa lalu..mereka, yang telah BERKORBAN menyampaikan Islam buat kita.. Siapa mereka? Mereka adalah pembawa-pembawa Islam sebelum kita : ✿~ Rasulullah SAW..
✿~ Abdurrahman bin Auf..
✿~ Suhaib Ar-Rumi..
✿~ Uthman bin Affan..
✿~ Saidina Ali..
✿~ Abu Talhah RA..
✿~ Bilal bin Rabah..
✿~ Sumaiyah..
✿~ Asma`binti Abu Bakr..
✿~ Bara`bin Malik RA..dan, ramai lagi...
 p/s : Kadangkala TERDETIK di hati saya, apa PENGORBANAN saya untuk Islam? Islam bukan agama perang..tapi umatnya BERPERANG DEMI AGAMA..lihatlah mereka di sana, mujahidin-mujahidin yang GUGUR hari demi hari..pembawa harakah Islamiyah yang bergerak DISEKSA di sana sini, itulah yang membuatkan Islam hari ini bergerak dan BERKEMBANG sedikit demi sedikit..apa pengorbanan kita sahabat?
♥♥ :: Ketahuilah, TANPA PENGORBANAN..tidak akan ada KEMENANGAN ::

No comments:

Post a Comment