Wednesday 6 June 2012

Sahabatku (yang berbangsa Melayu),


✿~ Sahabatku (yang berbangsa Melayu), saya hanya mahu menyedarkanmu agar kamu bersyukur bukannya takabbur. Namun ini diteliti mengikut KEBIASAAN & KEBANYAKAN kerana ada juga selainmu itu terlebih baik.

Lidah yang kamu miliki hari ini adalah lidah anugerah Allah dapat membaca Al-Quran dengan baik sekali. Dapat menyebut makhraj Al-Quran (tempat keluar huruf) dengan betul di bawah bimbingan guru.

Rebutlah peluang menjadi manusia terbaik seperti yang diberitakan oleh Baginda صلى الله عليه وسلم. Jangan lepaskan peluang keemasan ini ツ.

»» Rasulullah صلى الله عليه وسلم bersabda: "Sebaik² kalian adalah belajar Al-Quran & mengajarkannya kepada orang lain."

✿~ Sahabatku (yang selain berbangsa Melayu & yang tetap sukar sebutannya tapi gigih mempelajari Al-Quran), usah bersedih kerana ada berita gembira buatmu ツ.

»» Rasulullah صلى الله عليه وسلم bersabda: "Orang yang membaca Al-Quran dalam keadaan dia tergagap ketika membacanya & payah lidahnya menyebut huruf² Al-Quran, maka baginya 2 pahala."

♥ TIADA SATUPUN AMALAN BAIK SEORANG HAMBA YANG DISIA²KAN OLEH ALLAH. SEMUANYA AKAN DIBALAS ALLAH DENGAN GANJARAN YANG LUMAYAN. YANG PENTING IKHLAS KERANA-NYA ♥

Aja² faiti (-‿-)ง

اقرأ
Bacalah..

No comments:

Post a Comment