Sunday 20 May 2012

Bila Saat Kita Mencari Cinta Allah Ta'ala

Bila Saat Kita Mencari Cinta Allah Ta'ala

Bila Saat Kita Mencari Cinta Allah Ta'ala- Setiap daripada kita di kurniakan hati dan perasaan. Dan setiap daripadanya menginginkan kasih sayang, kesempurnaan, kecantikan, ketenangan, kekayaan dan kelapangan dalam hidup. Ketika kita menghadapi kemiskinan, kita mahukan kekayaan. Ketika kita keseorangan, kita memerlukan kasih sayang dari orang yang berada di sekeliling kita. Sedarkah kita kesemuanya itu merupakan nikmat daripada Allah Ta'ala.

saat

Bila Kita Mencari Cinta Allah
Saat kita di dalam kesusahan, kesempitan, keseorangan, kita mengharapkan ianya berakhir secepat yang mungkin. Begitu juga lah apabila kita menikmati kekayaan, kelapangan dan kegembiraan dalam hidup, kita berharap semuanya akan berpanjangan tiada putusnya.

Saat kita menghadapi musibah, tidak di kurniakan apa jua nikmat dari Allah, hidup di dalam ketakutan, kita baru tersedar bahawa selama ini kita terlupa nikmat itu datangnya dari Allah Ta'ala. Ketika itu lah kita terus mencari dan menyedari dengan kebesaran Allah Yang Maha Kuasa.

Sedang kita enak di buai kenikmatan hidup, bergembira dengan hati terbuka menikmati sebaran nikmat yang di berikan-Nya, mempunyai kesihatan yang baik, berlapang dada menghirup segala kurniaan-Nya, seperti ketika ini, adakah kita masih ingat kepada-Nya? Masih adakah ungkapan zikir sebagai tanda memuji kebesaran pencipta kita? Apa salahnya sambil kita melayari internet, sambil jari jemari mengetuk papan kekunci yang ada di depan mata, mulut kita berbisik zikrullah yang amat mencintai

No comments:

Post a Comment